Forum Gtatwo Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Pismo do Rockstar Games [in development] Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiekTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Autor Wiadomość
RSX
Godfather
Godfather


Dołączył: 01 Wrz 2006
Posty: 1666 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsk P.

PostWysłany: Śro 16:19, 09 Lip 2008 Powrót do góry

Michał napisał:
Cytat:
Równocześnie można ten dodatek uznać jako świetny sposób na zajęcie wolnego czasu w oczekiwaniu na Pecetową wersję GTA IV.
Chciałbym też dodać że do naszego projektu planujemy wykorzystać fachowe urządzenia do komunikacji, między innymi system kontroli wersji z którego nadal korzystają programiści z prawdziwego zdarzenia.

Myślę że niepotrzebne.
trochę wazelinki nie zawadzi. A czy w ogóle wiesz co druga część znaczy, by z góry oceniać że nie jest potrzebne? I nie latać mi tu po Googlach i Wikipediach. To jest narzędzie programistyczne bez którego mało który projekt tego typu by się udał...

Cytat:
Cytat:
wydanej w roku 1999 (?).

To również.
Jak wyżej... Nie szukaj rzeczy które można wywalić, tylko wymyśl lepiej coś co można dodać. Pisma takich rozmiarów wstydzić się będę wysłać nawet...

Cytat:
Wspominasz o Game Hunterze, i dobrze, natomiast nie wspominasz jego nazwy. Powinieneś to zrobić, a nawet podać adres gtamp.com (można też <b>GTA2.info</b>)
Wrażliwa sprawa. sam Game Hunter prawdopodobnie łamie licencję na grę, choć mimo tego rzeczywiście wypadałoby ten wątek rozwinąć. Pod koniec listu zamieścimy linki, wraz z imionami i nazwiskami wszystkich programistów zaangażowanych w projekt. Te adresy które wymieniłeś z pewnością na tej liście zagoszczą.
Dziękuję za pomoc - chyba pierwsza tak konkretna...
Zobacz profil autora
Michał
Płatny zabójca
Płatny zabójca


Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 663 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 16:59, 09 Lip 2008 Powrót do góry

RSX napisał:
trochę wazelinki nie zawadzi. A czy w ogóle wiesz co druga część znaczy, by z góry oceniać że nie jest potrzebne? I nie latać mi tu po Googlach i Wikipediach. To jest narzędzie programistyczne bez którego mało który projekt tego typu by się udał...

Myślę że mam intuicję na czym to polega, ale właśnie: skoro to takie oczywiste, nie ma potrzeby o tym mówić. Tak samo z "wydanej w roku 1999"

Cytat:
Wrażliwa sprawa. sam Game Hunter prawdopodobnie łamie licencję na grę, choć mimo tego rzeczywiście wypadałoby ten wątek rozwinąć.

Nie bardzo się znam, ale w takim razie czy np. nowe mapki MP są w porządku?
Zobacz profil autora
RSX
Godfather
Godfather


Dołączył: 01 Wrz 2006
Posty: 1666 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsk P.

PostWysłany: Śro 17:24, 09 Lip 2008 Powrót do góry

W większości gier nieoficjalne modyfikacje gry są łamaniem jej licencji. Nie czytałem licencji GTA2 więc to są tylko moje przypuszczenia. Myślę że akurat mapek to nie dotyczy - nie są wkompilowane w grę, nie bez powodu tak łatwo przychodzi nam ich tworzenie i modyfikacja.

Michał napisał:
RSX napisał:
trochę wazelinki nie zawadzi. A czy w ogóle wiesz co druga część znaczy, by z góry oceniać że nie jest potrzebne? I nie latać mi tu po Googlach i Wikipediach. To jest narzędzie programistyczne bez którego mało który projekt tego typu by się udał...

Myślę że mam intuicję na czym to polega, ale właśnie: skoro to takie oczywiste, nie ma potrzeby o tym mówić. Tak samo z "wydanej w roku 1999"
to jest oczywiste w gronie programistów, korzystając z tego, można powiedzieć stawiamy tą pracę na wyższym poziomie... nic się nie stanie jak Rockstar się o tym dowie, nie sądzisz? Co do daty wydania to nie będę się przy tym upierał, ale zawsze to o jedno zdanie więcej. Zależy nam na objętości tego pisma, oczywiście bez przesady i byle czego wrzucać tam nie będziemy, ale podanie daty wydania nie będzie większym uchybieniem, myślę że Rockstar Games jakoś przeboleje ten fakt Wink


Ostatnio zmieniony przez RSX dnia Śro 17:24, 09 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Razor
DonCorleone
<i>DonCorleone</i>


Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 3028 Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:46, 09 Lip 2008 Powrót do góry

Kod:
Piszemy do państwa jako międzynarodowa społeczność fanów gry GTA2 wydanej w roku 1999 (?). W tym liście chcielibyśmy was prosić o udostępnienie kodu źródłowego gry czyniąc ją grą typu OpenSource. Dlaczego taki pomysł? Wierna klasyku grupa fanów GTA2 postanowiła stworzyć dodatek do tej nadal popularnej gry, w którym znajdowałaby się nowa mapa Single Player stylizowana na te z podstawowej wersji gry - z fabułą, misjami i obszarem na poziomie podstawowej wersji gry, dodatek nie ograniczałby się wyłącznie do tej jednej zmiany - obejmowałby nowe stacje radiowe, modyfikacje pojazdów, HUD'a gry, jej menu, oraz liczne poprawki trybu multiplayer, ponieważ ten w wersji podstawowej gry nie umożliwia graczom wyszukiwania chętnych do gry, zautomatyzowanego systemu dołączania do nich, i tym podobnych. Nasza społeczność nie jest bierna, nie ograniczamy się do próżnego rozmawiania na temat gry, oraz rozgrywki multiplayer. Stworzyliśmy program oparty na sieci IRC, dzięki któremu wszyscy chętni do gry dostępni są w jednym miejscu, mają do dyspozycji czat, i bez włączania Menadżera GTA2 mogą dołączyć się do znajomego, po prostu klikając na jego nick w tymże programie. Dodatkowo praktycznie codziennie są wprowadzane nowe mapy do gry multiplayer, bardzo pomysłowe i grywalne, dzięki którym nasza społeczność nadal żyje i czerpie przyjemność z tejże gry. Udostępnienie nam Kodu Źródłowego gry pozwoli na zintegrowanie z trybem multiplayer naszego programu, oraz poszerzenie jego możliwości takich jak: dodatkowe tryby gry, mody do sparingów klanowych, ulepszenie czatu oraz przystosowanie całego pragoramu do jeszcze większej ilości użytkowników. Wszelkie modyfikacje zamierzamy wprowadzić pod wyłącznym logiem Rockstar Games, bez żadnych 'wstawek' reklamowych, jedyny znak po nas, który planujemy pozostawić to wpis w Creditsach gry.
Celem stworzenia naszego dodatku jest odświeżenie istniejącej wersji gry, ponowne rzucenie na nią światła dziennego, ponieważ jest na co - nie trzeba nikomu tłumaczyć czym jest GTA2, wielu graczy ma do niej sentyment i z przyjemnością przywita ją na swoim dysku twardym w nowej, odświeżonej wersji. Równocześnie można ten dodatek uznać jako świetny sposób na zajęcie wolnego czasu w oczekiwaniu na Pecetową wersję GTA IV.
Chciałbym też dodać że do naszego projektu planujemy wykorzystać fachowe urządzenia do komunikacji, między innymi system kontroli wersji z którego nadal korzystają programiści z prawdziwego zdarzenia.
 Wydaje nam się, że krótko i sensownie przedstawiliśmy wam główne założenia dotyczące projektu! Mamy nadziję, że pozytywnie rozpatrzycie naszą petycje!

Z poważaniem...


Dużo nie zmiełiłem ale zawsze coś :>


Ostatnio zmieniony przez Razor dnia Śro 18:46, 09 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
RSX
Godfather
Godfather


Dołączył: 01 Wrz 2006
Posty: 1666 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsk P.

PostWysłany: Śro 20:58, 09 Lip 2008 Powrót do góry

yyy co dodałeś poza zakończeniem? xD Bo jeśli o nie chodzi to będzie trzeba 'lekko' przesunąć, na sam koniec, przed tym jeszcze trochę materiału wstawię.
Zobacz profil autora
Razor
DonCorleone
<i>DonCorleone</i>


Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 3028 Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:59, 09 Lip 2008 Powrót do góry

tam gdzieś w sirodek 1 zdanie Very Happy
Zobacz profil autora
yoGhurt
-Yakuza- Killer
-Yakuza- Killer


Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 1469 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 22:28, 11 Lip 2008 Powrót do góry

Jak możecie to wrzućcie aktualną wersję tego pisma bo już nie wiem co kopiować i nad czym mam zacząć myśleć.
Zobacz profil autora
RSX
Godfather
Godfather


Dołączył: 01 Wrz 2006
Posty: 1666 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsk P.

PostWysłany: Sob 0:54, 12 Lip 2008 Powrót do góry

Tekst Razora 3 posty wyżej. Nie będzie zbyt wielkiej różnicy, jeśli zaczniesz od pierwszej wersji w temacie, jeśliby to na poważnie przerabiać.
Zobacz profil autora
yoGhurt
-Yakuza- Killer
-Yakuza- Killer


Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 1469 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 16:04, 12 Lip 2008 Powrót do góry

Cytat:
Na wstępie prosilibyśmy o przeczytanie w pełni tego listu i nie uznanie go jako spamu.
Piszemy do państwa jako międzynarodowa społeczność fanów gry Grand Thief Auto 2 wydanej przez państwa firmę w ubiegłym tysiącleciu a dokładniej w roku 1999. W tym liście chcielibyśmy was przekonać do udostępnienie kodu źródłowego gry czyniąc ją oprogramowaniem typu OpenSource.
Dlaczego taki pomysł? Wierna klasyku grupa fanów GTA2 uzgodniła ,że chce spróbować stworzyć dodatek do tej ,wciąż popularnej w niektórych grupach, gry. Celem naszego przedsięwzięcia jest odświeżenie istniejącej wersji gry, ponowne rzucenie na nią światła dziennego, aby poczuć od nowa przyjemność odkrywania tej gry a przy okazji przypomnienia większemu gronu internatów i graczy o tym tytule który już dawno odłożyli na półki.
Jednakże nie trzeba nikomu tłumaczyć czym jest GTA 2 - wielu graczy mimo to ,że zajęta jest nowymi tytułami to jednak ma do tego tytułu sentyment i z przyjemnością by przywitała ją na swoim dysku twardym w nowej, odświeżonej odsłonie. Równocześnie można ten dodatek uznać jako świetny sposób na zajęcie wolnego czasu graczom w oczekiwaniu na Pecetową wersję GTA IV podtrzymując ich w napięciu przed ową premierą.
Przejdźmy jednak do tego co chcielibyśmy nowego wprowadzić naszym projektem – otóż w tym oto dodatku gracz znalazłby się w nowym mieście który nawiązywałby do podstawowego miasta z GTA2 – fabuła by informowała go iż po wykonaniu swojej pracy w części przemysłowej miasta główny bohater otrzymał „cynk” od pewnej osoby z nowo otwartej dzielnicy miasta – okazało się ,że zabrakło u nich ludzi od „brudnej roboty” – jest to szansa dla bohatera na zarobienie dodatkowej gotówki i zapoznania się z nowymi rejonami które później mógłby wykorzystać dla swoich niecnych celów.
Nowe miasto do którego wyemigruje główny bohater będzie stylizowana na tym z podstawowej wersji gry – jednakże nie znajdziemy tutaj żadnych lokalizacji które były by bardzo przypominały te z miasta podstawowego co pozwoli na nowo cieszyć się z zwiedzania miasta.
Było trochę o lokalizacjach to teraz przejdźmy do fabuły – otrzymamy trzy nowe drogi wyboru misji czytaj to jako trzy gangi z nowymi misjami. Ustalone już jest iż gracz otrzyma na pewno jeden nowy gang i jeden znany z poprzednich części miasta (ostatni jeszcze jest do ustalenia). Te gangi będą oferować potencjalnemu graczowi zupełnie nowe misje których zapewne nie spotkał w podstawowej części gry. Te misje będą nawiązywały oczywiście do zamiarów na których oparte są 3 wyżej wymienione grupy przestępcze a więc gracz będzie mógł poczuć klimat który panuje w danym gangu. Oprócz misji głównych użytkownik otrzyma do wyboru szereg misji pobocznych i zabaw typu „Kill Frenzy” które oprócz dużej ilości zabawy pomoże mu w zdobyciu pieniędzy pomocnych w dotarciu do celu jakim jest wykonanie wszystkich misji dostępnych na mapie.
Ten dodatek jednakże nie ograniczałby się jedynie do tych dwóch pozycji – tak jak wcześniej pisaliśmy byłby to kompleksowy dodatek a więc nowe samochody, nowi przechodnie, członkowie i przewodniczący gangów (tzw. gadające głowy), nowy HUD oraz oczywiście nowe radia pełne muzyki, gagów i ciekawych reklam które uprzyjemniałyby jazdę w mieście oraz dodawałyby przyjemności z gry.
Oprócz gry single player modyfikacje dotknęły by tryb multiplayer który , mogło by się wydawać obumarł jednakże ma on swoją grupę docelową która nadal gra i tworzy nowe mapy pod ten tryb. Pisząc konkretnie chodzi tu o umożliwienie graczom wyszukiwania chętnych do gry, zautomatyzowanego systemu dołączania do tworzonych serwerów, komunikacji zewnętrznej podczas poszukiwania osób do gry, mody do tzw. sparingów klanowych czyli graniu w 4 osoby w zespołach po 2, ulepszeniu czatu oraz przystosowanie całego pragoramu do jeszcze większej ilości użytkowników (aktualnie maksymalna ilość graczy to 6).
Aktualnie nasza społeczność nie jest bierna, nie ograniczamy się do próżnego rozmawiania na temat gry, oraz rozgrywki multiplayer. Stworzono program oparty na sieci IRC, dzięki któremu wszyscy chętni do gry dostępni są w jednym miejscu, mają do dyspozycji czat, i bez włączania Menadżera GTA2 mogą dołączyć się do znajomego, po prostu klikając na jego nick w tymże programie. Dodatkowo praktycznie codziennie są wprowadzane nowe mapy do gry multiplayer, bardzo pomysłowe i grywalne, dzięki którym nasza społeczność nadal żyje i czerpie przyjemność z tego produktu.
Wszystko fajnie wygląda nieprawdaż? Ale pytanie po co w ogóle nam ten kod źródłowy? Udostępnienie tego kodu źródłowego gry pozwoli na wprowadzenie wszystkich powyżej modyfikacji i pozwoli nam na szeroki wachlarz możliwości do programowania tej gry. Chciałbym też dodać że do naszego projektu planujemy wykorzystać fachowe urządzenia do komunikacji, między innymi system kontroli wersji z którego nadal korzystają programiści z prawdziwego zdarzenia.
Naszym celem jest jedynie dobra zabawa oraz dobro gry – nie mamy zamiaru integrować żadnych reklam w menu gry w celu zarobkowym jako jedna z zasad oprogramowania Open Source – jedyną informacją o tym , że było to nasze dzieło planujemy pozostawić w Creditsach gry.
Pytanie co firma Rockstar Games może zyskać na udostępnieniu tego kodu? Nie będzie to na pewno zysk w postaci dodatkowych środków finansowych które zarobi na dodatku jednakże przyciągnie starych graczy jeszcze raz do tego tytułu jak i nowe pokolenie graczy którzy możliwe ,że zapoznają się z kawałkiem historii gier – a pamiętać trzeba ,że wszyscy gracze są potencjalnymi klientami a więc jeżeli przytrzyma się ich przy komputerze przy starszej części serii Grand Thief Auto to jest duże prawdopodobieństwo ,że w późniejszym czasie kupią i nowy tytuł czyli Grand Thief Auto IV która będzie miała premiera na komputerach osobistych.
Podsumowując – jeżeli firma Rockstar Games pomogła by nam w tworzeniu tego szczytnego projektu to bardzo możliwe ,że swoimi staraniami również i my mogłibysmy pozwolić w rozwoju Rockstar Games
Mam nadzieję , że w wyczerpujący sposób przedstawiliśmy wam główne założenia dotyczące projektu który mammy nadzieje dojdzie do skutku. Bardzo byśmy się cieszyli jeżeli pozytywnie rozpatrzylibyście naszą petycje!

Z poważaniem...


Oto co dzisiaj udało mi się napisać. Poprawki i sugestie poniżej - konkretne. Ludzie, wam chyba na tym nie zależy po prostu widzę. (mówię tu do reszty ludzi).

[link widoczny dla zalogowanych] - wersja w pliku .doc


Ostatnio zmieniony przez yoGhurt dnia Nie 0:52, 13 Lip 2008, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
RSX
Godfather
Godfather


Dołączył: 01 Wrz 2006
Posty: 1666 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsk P.

PostWysłany: Nie 0:22, 13 Lip 2008 Powrót do góry

<klap><klap><klap><klap>

Zgadzam się z Tobą yoGhurt. Zdaje się że to Kamil wypowiedział kwestię która mi się nasunęła: 'nie ma co w gównie rzeźbić'...

Dziś wprowadzę ostatnie poprawki (raczej nic dopisywać nie będę, poza kilkoma zdaniami na temat petycji itp) i puszczę tekst w obieg. Postaram się wprawić w obroty naszego tłumacza, ten tekst nie będzie kierowany bezpośrednio do Rockstar Games. Zostanie umieszczony na najważniejszych stronach poświęconych GTA2 (o ile administratorzy na to pozwolą) wraz z prośbą do czynnych graczy GTA2 - o dołączenie do zespołu tworzącego tą modyfikację. List zostanie wysłany gdy będziemy mieli 10 pewnych, aktywnych i twórczych osób - nie tak jak to było planowane, czyli każdy kto się napatoczy po drodze. Z taką drużyną będziemy już mogli myśleć o jakimkolwiek tworzeniu... yoGhurt niezła poprawka.
pozdro.
Zobacz profil autora
Razor
DonCorleone
<i>DonCorleone</i>


Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 3028 Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 0:36, 13 Lip 2008 Powrót do góry

Cytat:
'nie ma co w gównie rzeźbić'...
Genialne Very Happy chyba sobie to oprawie w ramkę Very Happy

Cytat:
„Kill Frendly”
nie czepami się ale powinno być: Kill Frenzy

Cytat:
Podsumowując – jeżeli firma Rockstar Games pomogła by nam w tworzeniu tego szczytnego projektu to bardzo możliwe ,że swoimi staraniami również i my mogłibysmy pozwolić w rozwoju Rockstar Games
;] fajne ale nie wiem czy "łykną"

Bardzo dobry remake ;]
teraz czekać tylko na translacje :> bo nie widzę potrzeby ponownego przerabiania :> (no chyba, że jakieś małe zabiego kosmetyczne)


Ostatnio zmieniony przez Razor dnia Nie 0:37, 13 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
yoGhurt
-Yakuza- Killer
-Yakuza- Killer


Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 1469 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 0:58, 13 Lip 2008 Powrót do góry

Zobaczę dzisiaj wieczorem bo myślę ,ze można by jeszcze rozwinąć nasze plany co do tego projektu - aby firma Rockstar Games miała pełne światło na to co my mamy zamiar zrobić i co ona może na tym zyskać - moim zdaniem taka rzecz może być punktem zaczepienia dla osób z tej firmy.

Dobrym pomysłem jest rozesłanie tego po europie - dzięki temu może być fabuła przetłumaczona na wiele języków ale i wtedy prawdopodobieństwo dobrych ludzi do pomocy by się znalazło.


Ostatnio zmieniony przez yoGhurt dnia Nie 1:09, 13 Lip 2008, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Kamil06
Administrator
Administrator


Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2809 Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 10:25, 13 Lip 2008 Powrót do góry

RSX napisał:
. Zdaje się że to Kamil wypowiedział kwestię która mi się nasunęła: 'nie ma co w gównie rzeźbić'...
Czy Ty przypadkiem nie mylisz mnie z Bitem?

Ze mną to nie wiem jak to by było jeżeli chodzi o bycie w tym zespole to jak dobrze wiecie nie umiem tworzyć na siłe, tylko jak mam wenę. Tak powstawało RA2 gdy zacząłem na końcu czerwca zeszłego roku, w lipcu pochwaliłem się na forum (obiecuję, że nie będe się chwalił przed premierą). Dopiero mapke ostro ruszyłem na wiosnę.
Co do pomysłu to jestem zadolowony, że coś takiego uderzyło do głowy.
Zobacz profil autora
yoGhurt
-Yakuza- Killer
-Yakuza- Killer


Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 1469 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 12:08, 13 Lip 2008 Powrót do góry

nikt nie napisał ,że projekt jest terminowy - właśnie zależy mi na tym aby wszystkie elementy były dopracowane i przemyślane a nie robione na siłę ponieważ termin nieuchronnie się zbliża.
Zobacz profil autora
RSX
Godfather
Godfather


Dołączył: 01 Wrz 2006
Posty: 1666 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsk P.

PostWysłany: Nie 15:28, 13 Lip 2008 Powrót do góry

ja bym nie miał nic przeciwko gdyby projekt przeleżał w szafie jakiś czas. może ktoś by się namyślił, a za razem przybyłoby pomysłów...
Kamil: racja, to był Bit. skleroza nie boli.

@up przepraszam ale przez kilka dni nie będę miał jak się tym zająć. pzdr.


Ostatnio zmieniony przez RSX dnia Nie 22:43, 13 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiekTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)