Forum Gtatwo Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Checkpoint Races series Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Derwisz
DonCorleone
<i>DonCorleone</i>


Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 2254 Przeczytał: 52 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Śro 3:20, 27 Wrz 2017 Powrót do góry

Checkpoint Races series

Informacje ogólne:
Typ rozgrywki: Wyścigi na punkty
Liczba graczy: 1-6

Download:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Jak ktoś chce, to może też uploadować to w inne miejsce.

Opis:
Jest to seria wyścigów, które polegają na zdobywaniu checkpointów w ulicznym wyścigu. Na mapach jest rozlokowanych 30 punktów, do których kolejno prowadzą strzałki. Zebranie checkpointa jest nagradzane 1$, a ten kto pierwszy zdobędzie taką ilość punktów, która nie będzie pozwalała żadnemu z reszty graczów na wyrównanie, wygrywa wyścig. Grę należy ustawiać do 500$. Na mapkach jeżdżą normalnie samochody, dlatego wyścigi polegają głównie na ich wymijaniu oraz umiejętnym poruszaniu się po planszy. Polecam grać z włączoną policją, jest z tym dużo frajdy.
WAŻNE: Ze względu na ograniczenie wielkości skryptu, checkpointy da się zbierać jedynie samochodami!

Autorzy:
- Derwisz (skrypt)

Testerzy:
- Derwisz
- Xan
- Kamil
- Zbigz
- Faja
- Jędras
- Gtabroo

Uwagi:
Skrypt był wielokrotnie testowany, ale błędy nie są wykluczone. Gra może się zbugować gdy dwóch graczy dojedzie do konkretnego punktu w tej samej klatce, bądź w obrębie tej samej klatki. Jest to niestety bardzo trudne do przetestowania, ponieważ prawdopodobieństwo wystąpnienia takiej sytuacji dąży do zera i nie mam pojęcia co się stanie, gdy coś takiego się wydarzy. Zresztą nawet gdyby udało się to w jakiś sposób sprawdzić, to jest to bug nie do ominięcia, ze względu na kolosalną wielkość skryptu, który po dodaniu raptem kilku linijek nie chce się już kompilować, bo jest po prostu za długi.
Pomijając jednak ten fakt, wszystko wydaje się być w porządku.

Ciekawostki:
- Inspiracją do oskryptowania tego wyścigu jest mapka SanAn Scramble autorstwa Pyro, którą kiedyś zagrałem z Xanem. Uznałem, że ma ona bardzo ciekawy zamysł, ale moim zdaniem jest dość mocno niedopracowana pod względem technicznym. Oferuje ona wyścig uliczny od punktu do punktu. Po zebraniu ostatniego checkpointa skrypt podlicza ilość zebranych przez graczy punktów i na tej podstawie jest wybierany zwycięzca. Moja wersja jest dużo bardziej rozbudowana.
Główne różnice w stosunku do oryginału:
* Kolejność punktów jest pseudo losowa. Skrypt losuje kolejne punkty w zależności od czasu rozgrywki, przez co nie ma możliwości jazdy w kierunku kolejnego punktu, dopóki poprzedni nie został zebrany, bo nie wiadomo, gdzie będzie następny.
* W momencie, gdy jeden gracz zdobędzie taką ilość punktów, gdzie jego wygrana jest przesądzona, gra automatycznie się kończy. Przykład:
Gracz 1 zdobył 12 punkt, a gracze 2 i 3 mają po 7 punktów. W sumie zebranych zostało 12+7+7=26 punktów, czyli są jeszcze cztery do zdobycia. Niezależnie jednak od tego kto je zdobędzie, to gracz 1 i tak już wygrał, więc rozgrywka automatycznie się kończy.
* Można grać nawet w sześć osób, gdzie w oryginale maksymalna liczba graczy wynosiła 4.
- Największym problemem przy tworzeniu mapy była ograniczona wielkość skryptu i prostota języka skryptowego. Obecnie skrypt jest na tyle długi, że Misspad nie chce go kompilować i musiałem znaleźć inny program, dzięki któremu było to możliwe. Generowanie następnych punktów losowo nie byłoby również większym problemem, gdyby nie to, że w skrypcie nie ma funkcji ani nie da się przypisać wartości jednej zmiennej do innej. Efekt jest taki, że musiałem jednakową treść wielokrotnie powtarzać. Skrypt jest też długi ze względu na ograniczone możliwości, które musiałem obchodzić wyszukanymi metodami. Koniec końców po kilkudniowej walce, udało się stworzyć to co dziś publikuję.
Kod:


Ostatnio zmieniony przez Derwisz dnia Pią 18:24, 29 Wrz 2017, w całości zmieniany 8 razy
Zobacz profil autora
Xan
SPAMER
SPAMER


Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 1063 Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 10:44, 28 Wrz 2017 Powrót do góry

profesjonalnie na google drive

PS i ta mapke pyro to w sumie wylosowalem


Ostatnio zmieniony przez Xan dnia Czw 10:45, 28 Wrz 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Derwisz
DonCorleone
<i>DonCorleone</i>


Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 2254 Przeczytał: 52 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Czw 15:02, 28 Wrz 2017 Powrót do góry

Dodany został wyścig na Residential. Podziękowania za testy dla Xana i Kamila.
Swoją drogą jak ktoś zlokalizuje jakieś błędy, co jest mało prawdopodobne, to proszę zgłaszać.
Sugestie co do ewentualnej zmiany checkpointów też mile widziane. Od razu uprzedzam jednak, że wykluczam jakiekolwiek inne poprawki/zmiany wymagające inwazyjnej ingerencji w skrypt, bo ani nie da się już nic do niego dodać, bo będzie za długi, a jakiekolwiek jego modyfikacje mogą prowadzić do lawiny bugów, więc nie zamierzam się tego tykać.
Zobacz profil autora
Derwisz
DonCorleone
<i>DonCorleone</i>


Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 2254 Przeczytał: 52 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Pią 0:25, 29 Wrz 2017 Powrót do góry

Dorzucam Industrial. Nauczony na błędach przy tworzeniu poprzednich dwóch map obeszło się tym razem bez żadnych problemów. Testowałem sam i tylko dwa razy, ale wydaje się, że wszystko gra.
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)